Вземете 30% отстъпка за хостинг в пакет с .BG домейн

8 стъпки за успех на Вашия онлайн магазин на WordPress

Jump.BG

В епохата на технологиите, съвсем нормално е хората да увеличават своите покупки онлайн. Това им дава свободата да избират, без да губят много време, измежду огромно разнообразие от онлайн магазини, като комфортно си пазаруват от дома си по всяко време на денонощието.

Конкуренцията при търговията в интернет е изключително голяма и това означава, че трябва постоянно да сте адекватни, да преосмислите стратегиите си и да планирате различни подходи да оптимизирате своя сайт.

В няколко материала ще покажем някои от най-добрите стъпки и стратегии, които могат да ви помогнат да постигнете това.

Защо повечето онлайн магазини се провалят?

Съществуват редица причини, поради които вашият онлайн магазин не продава, така както сте си го представяли. Каквато и да е причината, ако не продавате, не можете да се развивате и е необходимо да направите нещо по въпроса. Част от факторите, които пречат на вашите продажби са следните:

Определили сте погрешен целеви пазар

Определянето и сегментирането на вашата целева аудитория е изключително важно, тъй като не можете да продавате на всички. Това което следва да направите е да проучите вашите клиенти (какво продавате, каква нужда се задоволява и кой ще го купи) и планирате правилно маркетингова стратегия, която да е насочена към вашите потребители.

Вижте повече за Какво трябва да знаем, помислим и планираме преди да стартираме онлайн магазин  

Липса на адекватна маркетингова стратегия

Важно условие за успеха на вашата онлайн търговия е правилният подход на комуникация, начинът по който да убедите вашите потребители за ползите на вашия продукт. Посланията следва да са насочени към вашия целеви пазар.

Видео съдържанието е ефективен подход за достигане до широката аудитория в Интернет и се е превърнал в основна част в дигиталните стратегии на всеки бизнес.

Вижте повече за 10+ най-популярни WordPress плъгини за видеоклипове

Неподходящ дизайн на вашия онлайн магазин

В случай че за вашия уеб сайт сте избрали неуместен дизайн (вкл. неподходящи цветове), това само по себе си създава лошо впечатление у потребителите. Продуктите, колкото и страхотни и качествени да са те, няма да се продават, поради факта че клиентите няма да дадат шанс на вашия онлайн магазин, който не ги задържа и предразполага. Планирайте редизайн, който да е в синхрон с предлаганите продукти и очакванията на клиентите.

Вижте още за Топ 10 безплатни WordPress теми за 2019 година

Основни стъпки за успех на вашия електронен магазин

1. Фуния на продажбата

Фунията на продажбата представлява процеса, през който преминават потребителите от момента, в който влязат във вашия уеб сайт до момента на покупка. Фуния е индивидуална и зависи от етапите, през които се преминава до крайната цел, а именно покупка. Съществуват три основни етапа за реализиране на продажба:

  • Информираност: Това е етапът, в който вашите потребители откриват и посещават вашия онлайн магазин. Запознават се с вас и продуктите, които предлагате.
  • Разглеждане: Потенциалните клиенти започват да разглеждат продуктите във вашия магазин и да формират решение за покупка.
  • Придобиване: Тук решението за покупка вече е взето и потребителите са готови да отидат на страницата за плащане.

Преди да започнете да създавате фуния за продажба, е важно да изследвате вашите потенциални клиенти - как търсят, какво ги интересува като информация, какво помага за вземане на решение за покупка и други.

Използвайте Google Analytics да проучите поведението на потребителите и най-точно да определите правилно етапите на вашата фуния за продажба. Ключови показатели, които ще ви помогнат за това са:

  • посещения - броя на посетителите, дошли на вашия сайт от определен канал;
  • показвания на страници - показва броя страници, които потребителите са видели, докато разглеждат вашия онлайн магазин;
  • средно време на посещение - колко време прекарват клиентите в сайта ви;
  • степен на отпадане - показва колко посетители са напуснали вашия сайт, след като са видели само една страница;
  • ниво на изоставяне - това е броя посетители, напуснали сайта, без да добавят нито един продукт в количката;
  • отпадане от количката - това са потребителите, които са добавили продукти в своята количка, но не са извършили самата покупка;
  • процент на реализация -  броят на клиентите, достигнали етапа на придобиване.

С помощта на трите основни етапа за реализиране на продажба, имате възможност да създадете перфектната фуния, която ще привлече повече клиенти и по този начин ще оптимизирате вашите продажби.

2. Оптимизация за търсачки - SEO

Колкото по-добре e класиран вашият онлайн магазин в търсачките, толкова по-органичен трафик ще получите. А как да постигнете това, без да използвате платени методи?

  • изберете най-подходящите ключови думи. Какви фрази за търсене използват клиентите ви в Google? Фокусирайте се върху продукта в този случай, а не съвети и информацията за употреба на продукта;
  • оптимизирайте структурата на вашия сайт. Колкото по-лесно и бързо потребителите откриват това което ги интересува, толкова е по-полезен сайта за тях, а от там и за високото класиране в търсачките.

On-page SEO

Ако искате да убедите хората, че сте най-подходящият резултат при търсене, трябва да минете през одобрението на Google.

Fix page URLS

Няколко добри практики за по-добро класиране в търсачки са: URL адресите да бъдат лесни за четене от Google; използване на ключови думи; URL адресът и заглавието на страницата трябва да са еднакви или възможно най-близки, не въвеждайте ключовите думи в URL адресите си.

Оптимизирайте описанието на продуктите

Имайте предвид, че колкото по-подходящи са думите в описанията на продуктите ви, толкова по-точно е класирането в Google.

Вижте повече за Продуктови страници – 4 стъпки да оптимиризате вашият онлайн магазин на WooCommerce

3. Регулярно публикуване на съдържание

За да постигате ефект от въведените ключови думи, важно условие е да създавате съдържание с тях, което редовно да публикувате. Създаването на блог ви дава възможност да поствате регулярно статии, които да насочват потребителите към други вътрешни страници с информация или покупка на самите продукти. Тези вътрешни линкове спомагат за SEO оптимизацията на вашия онлайн магазин.

Как да направим интересно и ефективно съдържание?

  • като използваме съдържание, генерирано от потребителите на сайта. Публикувайте препоръки и снимки с продукта, те са добро доказателство за качеството на нашия продукт;
  • видеоклипове - как се използва продукта, повече информация за неговите ползи и други;
  • визуално съдържание за социалните медии. За да привлечете ваши потенциални клиенти създавайте интересно и привлекателно съдържание, под формата на снимки и графики, които представят продуктите ви.

4. Ефективно използване на социалните медии

Социалните медии са ключови в разрастването на вашия онлайн бизнес. Всичко се свежда до това да привлечете вниманието на хората и да поддържате връзка с тях посредством социалните платформи. Ако потребителите останат доволни от комуникацията с вас, има по-голям шанс да извършат поръчка или да ви препоръчат на приятел.

За да допринесат социалните мрежи за вашия онлайн бизнес е необходимо да разширите аудиторията си и да се отличите от другите. Но това не е толкова лесно, колкото изглежда, защото вашите конкуренти се опитват да постигнат същите резултати, които и вие.

Основната цел на социалните канали е създаването на връзки. Във ваша полза би било да поддържате разговори със своите клиенти. Така ще им покажете, че зад платформите стоят други хора.

5. Mobile Responsive Design

Все повече хора използват разнообразни мобилни устройства, което налага необходимостта вашия уеб сайт да е лесен за използване и да изглежда добре на всякакви устройства. Mobile Responsive Design прави уеб сайта ви да изглежда и функционира правилно, като свива, увеличава или премества съдържание. 

Вижте повече за Mobile Responsive Design – защо е важно? 

6. Използвайте Live Chat

Голяма част от онлайн купувачите достигат до решение за покупка от сайтове, които поддържат чат на живо 24/7. Това е факт, породен от възможността за постоянна връзка с вас, което създава доверие в клиентите. Разговорът в реално време допринася за високото ниво на удовлетвореност, а това от своя страна спомага за успеха на вашия онлайн бизнес.

7. Използвайте доказателства за качествата на продуктите

Публикувайте доказателства (под формата на благодарствен текст, снимки, видео съдържание) от доволни клиенти, за да убедите потенциалните такива в качеството и полезността на вашия продукт. Най-мощната реклама е “от уста - на уста”, всеки от нас преди да закупи продукт се съветва, иска мнения от приятели и познати. 

Предвид голямата конкуренция в онлайн търговията, голяма част от хората се информират и преглеждат отзивите за продуктите преди да вземат решение за покупка. Как можете да създадете доверие:

  • публикувайте препоръки от ваши настоящи клиенти;
  • използвайте съветите на водещи експерти във вашата област;
  • качете на вашия сайт сертификати (ако имате такива) и удостоверения за продуктите;
  • поддържайте вашите социални профили и други.

8. Извършете процес на Swift Checkout

Процесът по финализиране на поръчката трябва да е възможно най-опростен. Съветваме ви да избягвате практики като множество страници за регистрация, особено на мобилна версия.

Като за начало се уверете, че бутона ''Добави в количката'' е лесно забележим и видим на всяка една от страниците ви, тъй като когато някой от потребителите избере продукт, веднага търсят бутона за поръчка.

Понякога извършването на поръчка може да отнеме прекалено много време, имайки се предвид информацията, която потребителите трябва да въведе. Във ваша полза би било да сложите индикатор колко стъпки остават, преди поръчката да бъде извършена. Когато е ясно изразено колко време ще чакат, хората са по-търпеливи.

Вижте още:

Статия от Jump.BG

Статии, новини и събития, публикувани от екипа на Jump.BG.

Социални мрежи:
Още статии от автора

Абонирайте се за нашия бюлетин

С абонамента си получаваш повече актуални новини и нашите специални промо оферти

Абонирайте се за нашия бюлетин