Как да изработите успешна маркетингова стратегия за своето съдържание

Независимо какъв е вашият бранд и с какво точно се занимавате, едно от най-важните неща е какво съдържание предоставяте на своите клиенти. Успешната маркетингова стратегия ще даде тласък на бизнеса ви, а отсъствието й може да ви доведе дори до фалит. Един от най-важните нейни елементи е съдържанието. Независимо какъв тип сайт правите, със сигурност сте чували термина, че „съдържанието е цар“. В мрежата то може да ви доведе до бърз успех и обратно – ниското му качество или липсата му може да ви провали. Въпреки че това са умения, придобивани от специалисти с години, в настоящата публикация ще се опитаме да формулираме 10-те най-важни неща в съдържанието, които трябва да спазвате, за да имате успех.

В зависимост от сайта, който правите, и бизнеса, който имате, маркетинговият план за съдържание може да касае вашия блог, публикациите ви в социалните мрежи, видеа, инфографики, публикации в различни ваши партньорски медии под формата на платена реклама и т.н.

Някои важни неща, преди да ви споделим 10-те най-важни стъпки, включват това да си зададете цели, да намерите къде е вашата аудитория и да си дадете сметка къде точно можете да я намерите. С това трябва сами да прецените под каква форма да достига съдържанието ви до аудиторията.

Поставете си цели

Каквото и да мислите да публикувате, важно е да решите какви точно цели искате да постигнете със своя маркетингов план, касаещ съдържанието ви.  Добре е да изберете стратегия, която да следвате, а не всяка седмица да решавате нещо различно или да променяте това, което целите. Веднъж започнали да създавате нещо, добра идея е да го надграждате, а не да се лутате в различни посоки. В тази връзка е добре да дадете на себе си отговори на следните въпроси:

Защо решихте, че трябва да градите маркетинг чрез съдържание?

Какво ще предложите на клиентите си чрез него?

Как съдържанието ще им е полезно?

Каква ползва ще извлечете от това, което създавате?

Как ще измервате дали усилията си заслужават?

 

Каква е вашата аудитория?

Правейки план за своето съдържание, е много добре да прецените какви точно са вашите клиенти и хората, към които е адресирано това, което създавате. Тук има много неща, които можете да направите по различен начин. Всичко зависи от възрастта, пола на потенциалните ви клиенти, начина на пазаруване и дори географското разположение. Това е стъпка за цяла отделна тема, но да речем, ако клиентите ви са основно млади хора, може би ще е успешно да качвате видео в YouTube; ако клиенти ви са хора, които предпочитат да четат – наблегнете на публикациите в своя блог; а в някои варианти Facebook също може да е най-удачният вариант. Всичко това зависи от вашата преценка и впоследствие ще можете да прецените дали не сте направили грешка и дали адресирате точните хора със съдържанието, което им предлагате.

Определете най-успешното си съдържание

Много е важно, ако вече сте създавали някакво съдържание, а не започвате в момента, добре да анализирате кои ваши публикации достигат до най-много хора. Трябва да анализирате всичко – от броя на прочитанията до реакциите в социалните мрежи, включително и коментарите; кое се приема добре, предизвиква дебат, харесване и в крайна сметка води до контакт с вас, популяризиране на бранда ви или дори директни продажби.

Изберете CMS

Ако вече имате сайт, най-вероятно вече имате добре изграден мениджър на съдържанието в него или в своя блог, но ако сега прохождате тук, това може би е най-важната стъпка. На пазара има множество безплатни и платени предложения, но смело можем да кажем, че едно от най-добрите решения е WordPress. Това е платформата, с която можете да правите най-много неща, да получите помощ от най-много хора и изобщо е CMS-а който търпи най-бързо промени или различни оптимизации в съдържанието, ако с течение на времето ви дойде на ум да правите нещо друго със сайта си. Разбира се, има и други варианти като Joomla, Drupal, Magento и още много други. Някой ден ще обърнем отделено внимание на тях, за да анализираме предимствата и недостатъците им, но универсалният и най-добър вариант в момента е WordPress.

Помислете над съдържанието

Колкото повече обмисляте това, което предстои да създавате като съдържание, толкова по-малко грешки ще допуснете след това. Няма да хвърлите излишни усилия и трудът ви няма да отива напразно. Посъветвайте се с близки, колеги, а защо не и клиенти от какво имат нужда. Това може да е рубрика със съвети, новини, инструкции за нещо във вашия бизнес или пък демонстрации на функциите на продуктите, които предлагате.

Поинтересувайте се и какво точно търсят хората. В мрежата има различни инструменти, с които можете да видите актуалните търсения в Google да речем, но можете да се съобразите и с популярни теми в новините, актуални постове в различно форуми и други тенденции.

Решете какво съдържание да създавате

Има много платформи, които можете да ползвате и начини, с които можете да достигате до своите читатели и клиенти. Класическият пример са блоговете, но вече все по-популярно става създаването на аудиозаписи като подкастри, видеорубрики, онлайн курсове, социални мрежи и още много. Кое е това, което най-добре биха приели вашите клиенти? От какво имат нужда?

Мнозина предлагат блоговете, социалните мрежи и дори цели електронни книги, които да се свалят от фирмения сайт, в които има важна информация за клиентите. Това е твърде смела стратегия, но не рядко дава резултат. Успешно винаги е да предлагате нещо, което не само ще е полезно на хората, но и такова, което ще ги подтикне да споделят. Така много повече хора ще научат за вас. Ако направите видео, което показва ваш продукт по интересен начин или представен от известен човек, можете да разчитате, че хората ще започнат да го споделят. Също и ако е нещо полезно от типа „как се прави”.

Определете екип за съдържанието си

Хубаво е още в началото добре да разпределите задачите, така че съдържанието да се създава от ваши хора, но все пак разположени в определена структура. Ще си спестите много проблеми, ако организирате добре структурата и значимостта на всеки автор, така че да нямате проблеми, ако някой напусне, или ако не успее да завърши навреме това, което мислите да публикувате.  В социалните мрежи и в CMS-и, като WordPress, има много разнообразни нива на достъп. Съветът ни е да ги използвате, за да може всеки да има своето място и да не нарушава йерархията.

График

Едно от най-важните неща, каквото и да създавате като съдържанието, е да имате определен график, който да спазвате. Разберете кога нещата ви се четат или гледат най-много и ги публикувайте точно тогава. Имайте регулярност в действията, така че да създадете навик у хората да ви следват. Съобразявайте се с времето за пазаруване, ако предлагате нещо, или с празници, които предстоят, отпуски и въобще всичко, за което можете да се сетите. Ако предлагате нещо, което се пазарува през уикенда, то добра идея е да използвате средата на седмицата, за да публикувате нещо, но не и понеделник. Респективно, ако предлагате плажни принадлежности, може би декември постовете ви може да са по-малко. Вие познавате клиентите си – публикувайте тогава, когато те ще се интересуват от това, което им предлагате.

Съдържанието е цар

Винаги се стремете това, което публикувате, да не е просто „отбиване на номера“, а да е нещо, което ще има стойност за вашите читатели и клиенти. Ако създадете у тях впечатление, че публикувате неща само защото така трябва – много скоро те ще спрат да ви следят. Публикувайте неща, които ще могат да им помогнат в някаква ситуация, или от която ще научат нещо ново.

Правете анализ

На определено време, което решите, правете анализ. Проследявайте как се развиват вашите канали за съдържание. Тук е моментът и да прецените коя информация за вашата компания се споделя по-често в социалните мрежи, кои постове в блога се четат повече. Същото се отнася и за времето. Можете да проследите кога потребителите ви са по-активни и кога публикувани от вас материали остават с доста нисък интерес. Това ще ви помогне много в развиването на стратегия и в успешното й следване.

Можете да следите неща като:

  • Имате ли повече посетители спрямо предишен период
  • Колко време прекарват хората в сайта
  • Подобряват ли се показателите на сайта ви
  • Увеличават ли се продажбите ви
  • Имате ли повече трафик от социалните мрежи
  • Нюзлетърът на сайта увеличава ли записалите се в него

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *