Маркетинг в социални медии за WooCommerce магазини 

 

WooCommerce ви позволява да създадете свой собствен онлайн магазин с WordPress и да го персонализирате, според вашите предпочитания.

Вижте още:

Какво трябва да знаем, помислим и планираме преди да стартираме онлайн магазин 

6 стъпки за създаване на онлайн магазин с WordPress 

 

Основна цел на всеки собственик на онлайн магазин е да генерира повече продажби, а това се постига чрез информираност на потенциалните клиенти и използване на различни канали за комуникация.

 

Какво представлява Social Media Marketing?

 

Маркетингът в социалните медии е използването на социални медийни платформи за комуникация с вашата аудитория, с цел увеличаване на:

  • разпознаваемостта на вашия бранд;
  • на продажбите на предлаганите продукти и услуги;
  • на трафика към уеб сайта ви и други.

Това включва публикуване на съдържание в профилите на социалните ви медии, ангажиране на вашите последователи, анализиране на резултатите и пускане на реклами в социални медии.

Основните социални медии (към настоящия момент) са Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn, Pinterest, YouTube и Snapchat.

Съществуват и редица инструменти за управление на социалните медии, които помагат на бизнеса да извлече максимума от изброените по-горе платформи.

 

Как да ангажираме клиентите, използвайки социалните медии?

 

  1. Създаване и публикуване на качествено съдържание

Посредством полезни публикации в социалните медии, се свързвате с вашия целеви таргет и изграждате доверие към бранда (респективно продуктите и услугите, които предлагате). Освен статии, които биха били от полза на вашата аудитория, можете да се “заиграете” с форматирането на самото съдържание,  публикувайте видео съдържание на живо и много други. 

 

  1. Изграждане на правилна маркетингова стратегия за социалните медии

Последните години електронната търговия е силно конкурентна ниша и затова е важно да имате адекватна маркетинг стратегия, която да подобрявате постоянно. За ефективно използване на социалните медии, е необходимо да включите следните основни елементи:

  • Осигурете обратна връзка в реално време – голяма част от клиентите, които имат въпрос или търсят информация, очакват да получат отговор в рамките на минути;
  • Използвайте всички инструменти, които предлага съответната социална медия, за да анализирате поведението на вашата аудитория и да й предложите най-точните решения;
  • Автоматизирайте споделянето на съдържанието;
  • Оптимизирайте мобилната версия на вашия сайт.

 

  1. Как да използваме плъгини, за да увеличим на ангажираността на потребителите ни в социалните медии

Имате огромен избор измежду безплатни и платени плъгини, два от най-популярни са:

 

StoreYa’s Shop to Facebook for WooCommerce

 

 

Инсталирайте плъгина, свържете се с Facebook и автоматично импортирайте вашия магазин. Имате възможност да предложите промоции, за да увеличите продажбите си. Този удобен плъгин може дори да се използва, за да добавите вашите публикации в Twitter, Pinterest и YouTube канал, в раздели към вашата страница.

 

TI WooCommerce Wishlist Plugin

 

 

Това разширение позволява на клиентите да създават свои собствени списъци с желания на вашия магазин и след това да ги споделят със своите последователи във Facebook, Twitter или Pinterest. Споделените списъци с желания могат да представят вашия магазин на изцяло нова клиентска база.

 

  1. Фокус върху изграждане на доверие

След като увеличите осведомеността за марката (продуктите и услугите) и ангажирате посетителите, трябва да ги вдъхновите да направят покупка.

Сега използването на социални мрежи за продажба е мощна тактика, но зависи от целевите ви клиенти и платформите, които използвате. Не забравяйте, че клиентите искат първо да научат повече за вас и да купуват от вас, когато са готови.

Ето защо трябва да се фокусирате върху използването на социалните мрежи, като сигнал за доверие, за да докажете, че сте правилният избор за тях. 

Информационните канали на вашите клиенти са пълни с различни рекламни постове, което затруднява да бъдете забелязани. Използвайки платените реклами получавате опции за насочване към точната аудитория, което ще повишат видимостта ви.

Работете с инфлуенсъри – най-бързо развиващата се онлайн тактика за привличане на клиенти.  Виждайки, че популярните хора във вашата ниша използват вашите продукти, потенциални клиенти също ще искат да ги използват. 

 

Маркетингът в социалните медии е само част от цялостната маркетинг стратегия, която ви дава възможност да ангажирате клиентите си, да изградите доверие с тях и да ги насочите към фунията си за продажби, за да направите покупка.

 

Вижте още:

4+4 стъпки за успех на вашия онлайн магазин на WordPress – Част I  

4+4 стъпки за успех на вашия онлайн магазин на WordPress – Част II  

Продуктови страници – 4 стъпки да оптимиризате вашият онлайн магазин на WooCommerce

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *